Langara – Centre of Entertainment Arts Amerika’nın en köklü sanat okullarından Academy of Art University ve Langara College eğitim ortaklığı ile Vancouver, Kanada’da 2 yllık diploma programları sunan bir uzmanlık okuludur.

Vancouver Amerika kıtasının 3. Büyük film, animasyon ve oyun üretim merkezidir. Okulun eğitim müfredatı ‘’Kuzey Hollywood’’ olarak adlandırılan Vancouver şehrinde bu alanda gelişen sektörün dinamikleri ve gereksinimleri göz önünde bulundurularak geliştirilmiştir.

CEA öğrencileri ilgi alanları, yetenekleri ve kariyer hedefleri doğrultusunda uzmanlaşacak dalları belirleyerek 2 yıl içinde profesyonel hayatta ihtiyaçları olan teknik bilgi ve uygulama becerisini en üst seviyeye taşırlar.

Wayout olarak bizler Langara – Centre for Entertainment Arts’ın resmi ve sözleşmeli Türkiye kayıt ofisiyiz. Tüm başvurularınızı bizler aracılığı ile ücretsiz olarak gerçekleştirebilirsiniz. Bunun yanında ücretsiz vize ve mümkün olursa burs başvuru desteği alırsınız.

Langara – Centre of Entertainment Arts

Okulun eğitmenlerinin tamamı Warner Bros., Universal Studios, Paramount Pictures, Sony Pictures, Digital Domain, Pixar, DNEG, EA Games, Blizzard, Activision ve Disney gibi alanında köklü şirketlerden gelen uzmanlardır.

2 yıllık diploma programı sonrası öğrenciler okulun ve eğitmenlerinin kendilerine sunduğu şirket bağlantıları ile bu bölgede kolayca iş bulabilmektedirler.

Vancouver’da animasyon, görsel efektler ve oyun dizayn alanlarında iş imkanları her ne kadar çok olsa da uluslararası öğrenciler için çalışma izni kariyer konusunda en belirleyici unsurların başında gelmekte. CEA’nın 2 yıllık advanced programlarında haftalık 20 saat part-time, mezuniyet sonrası ise 3 yıl full-time çalışma izni alırlar Kanada’da çalışma ve yaşama izni için seçilebilecek ideal okullardan biridir.

Ayrıca okulun bünyesinde 2 yıllık programlar öncesi öğrencilerin seviyelerine bağlı olarak sunulan 1 yıllık temel sanat eğitimi (Foundation) bulunmaktadır. Uzmanlaşmak istedikleri alanla ilgili herhangi bir eğitim veya iş tecrübesi olmayan öğrenciler eğitimlerinin birinci yılında foundation programına katılarak animasyon, görsel efektler ve oyun dizayn üzerine temel hazırlıklarını bu programda tamamlayabilirler.

Teknolojik alt yapı açısından dünyada bu alanda uzmanlaşmış birçok okulun önüne geçen CEA’da öğrenciler eğitim süresince kullanacakları her türlü ekipmana okul kampüsü içinde ulaşabilir. Okul öğrencinin eğitiminde kullanılacak hiçbir araç gereç veya teknolojik ekipman için ek ödenek talep etmez.


Langara – Centre of Entertainment Arts

Senelik eğitim ücretleri:

Tüm programlar için yıl içerisinde Eylül, Ocak ve Mayıs başlangıçları bulunmaktadır.

Foundation Program: $20.000CAD
3D Advanced Program: $32.500CAD
VFX Advanced Program: $32.500CAD
Game Design Advanced Program: $32.500CAD


Kabul Koşulları

Langara – Centre for Entertainment Arts bölümlerine girebilmek için aşağıdaki koşulları taşıyor olmalısınız.
-ielts 6.5
-toefl 80
ya da okulun görüntülü arama ile yapacağı mülakatta başarı sağlama gerekliliği bulunuyor.
– 5-10 parçalık bir portfolyo istiyorlar. Bu portfolyo sizin ilgilendiğiniz alanla dolaylı ya da direk olarak alakalı olmalı. Skeçler, tasarımlar, renderlar ya da ilgili alanlarla ilgili yaratıcı bir set halinde dijital olarak tek bir pdf dosyasında ya da youtube bağlantısında gönderilmesi gerekiyor.
-Ardından bizler sizin için başvuru formunuzu göndererek okul ile iletişiminizi sağlıklı şekilde yürüteceğiz. Kabul aşamasından sonra vize prosedürünüzü yöneteceğiz ve en kısa sürede konaklamanızı da bulmanıza yardımcı olarak sizleri eğitiminize uğurlayacağız.

Okul senede 3 kez öğrenci alımı yapar. Başlangıç tarihleri eylül, ocak ve mayıs aylarındadır. Bu tarihlerden herhangi birinde eğitiminize başlayabilirsiniz.


Langara – Centre for Entertainment Arts Burslu Eğitim

CEA’nın advanced programlarına başvuru yapan öğrenciler portfolyo başarılarına bağlı olarak okuldan $20.000CAD’a kadar burs desteği alabilirler. Portfolyo hazırlık sürecinde Wayout’ın uzman ekibi başvuru yapacak olan adaylara ücretsiz danışmanlık hizmeti vermektedir.

Foundation program ile birlikte 2 yıllık programlara başvuran uluslararası öğrenciler için okulun sunduğu $10.000CAD indirim bulunmaktadır. Foundation programına ek olarak portfolyo sunan öğrenciler bu indirime ek olarak başarı bursu da alma şansı yakalarlar.

Eğitmenler sektörde en az 5 yıllık deneyime sahiptir
Öğrenciler Vancouver, BC Kanada’da gelişen eğlence endüstrisine bağlıdır
Uluslararası öğrenciler 2-3 yıllık lisansüstü çalışma izni (PGWP) için başvurabilirler.
Vancouver’ın yaratıcı bölgesinin kalbinde son teknoloji olanaklara sahip bir kampüste eğitim alırsınız.


Eğitim Alabileceğiniz Bölümler

Foundation: Hazırlık Eğitimi

Langara – Centre for Entertainment Arts ileri seviye eğitim veren bir kurumdur. Elinizde ne kadar bilgiyle bölümlere başlarsanız, o kadar hızlı ilerleyebileceğiniz bir eğitim sistemine sahiptir. Eğer almak istediğiniz eğitim hakkında hiçbir alt yapınız yoksa ve yeni bir başlangıç yapıyorsanız, mutlaka öncelikle hazırlık eğitimine kayıt olmanız önerilir. Hazırlık eğitimleri sanat ve tasarım yetenekleriniz geliştirecek, çizim, boyama, heykel ve basit dijital bilgi ile sizi ileri seviye eğitimlere hazır hale getirecektir.

Bir yıl süren bu programda sizi ileri seviye animasyon, görsel efektler ya da oyun tasarımı eğitimine yine aynı alanlarda uzman hocalar hazır hale getirecektir. Figür tasarımı, renklerin kullanımı ve renklerle tasarımlar, piyasada kabul görecek sanat estetik algıları, sektörde gereken bilgiler, figür ve karakter tasarımı, dinamik ve yaratıcı tasarıma giriş üzerine sıkı bir eğitime tabi tutulacaksınız.

Bu eğitimi tamamladığınızda Türkiye’ye geri dönmeden eğitiminize devam edebilecek ve ileri seviye programınızı da tamamlayarak toplamda 2 yılda Langara – Centre of Entertainment Arts ‘dan mezun olacaksınız.

Yazılımlar üzerine alacağınız eğitimler ile Langara college iş birliği ile sunulan Centre for Entertainment Arts programlarının tümüne hazır hale geleceksiniz. Dilerseniz okulun San Francisco kampüsünde de eğitiminize devam edebilir şekilde mezun olacaksınız.


3d Ileri Seviye Animasyon Eğitimi – Diploma In Advanced 3D Animation

Gelişen dünya tasarım enstitüsü artık bir çok alanda özellikle sinema sektöründe 3d tasarlanmış karakterler ve canlandırmalar kullanıyor. Üstelik bunu gözle anlamamıza imkan yok. Bu nedenle çok daha düşük maliyetle yaratılan bu sanal dünyalar ve karakterler konusunda uzman çalışanlar çok yüksek maaşlarla işe giriyor ya da bir yere bağlı olmadan çalışabiliyorlar. İleri seviye 3D Animasyon Diploma programımız size kapsamlı bir 3D animasyon yeteneği sağlar. Bu güvenle hızlı büyüyen film ve televizyon endüstrisinde çalışmaya hazır adaylar yetiştireceği için sizlere iş konusunda öncelik verecektir çünkü eğitmenlerinizin tamamı piyasada en yüksek paraları alan ünlü tasarımcılar olacaktır.

Mezun olduktan sonra çalışabileceğiniz alanlar;

  • 3D Animator
  • Character Animator
  • Rigger
  • Modeler
  • Surfacing Artist
  • Lighting Artist
  • Colour Key Artist
  • Environment Artist
  • Storyboard Artist

İleri Seviye Oyun Tasarımı Eğitimi – Diploma In Advanced Game Design

Video oyunları günümüzün en güçlü ve hızlı gelişen endüstrilerinden biri. Bugün oyun tasarımı eğitimleri Hollywood sinema endüstrisinden bile ileriye gitmiş durumda. Bugün teknoloji kullanan her iki bireyden birinin oyun oynadığı belirtiliyor. Bu derece gelişen bir teknoloji için eğitimler de oldukça popüler, aranan çalışan sayısı da buna oranlı olarak artmış durumda. Piyasada orta, alt seviye bilgiye sahip bir çok çalışan bulunsa da nitelikli çalışanların azlığı şikayet edilen bir nokta.

Langara – Centre for Entertainment Arts bu açığı kapatıyor. Mezunları çok nitelikli ve yüksek maaşlarla iş bulan kalifiye elemanlar oluyor. İleri seviye oyun tasarımı eğitiminizi Kanada’da alırken oyun geliştirmenin tüm aşamalarında uzmanlaşacaksınız. bunun yanında UI/UX, yapay zeka gekiştirme ve sanal gerçeklik üzerine bilgili, yetkin ve uzman olacaksınız. Ders veren eğitmenler piyasada en çok aranan uzmanlar olduğundan, size kendi bildiklerini, piyasada iş yapan özellikleri ve becerileri kazandırarak mezun edecekler. Bunun içinde oyun tasarımı, konsept sanat, UI/UX tasarımı, animasyon, teknik sanat, sanal gerçeklik ve daha bir çok alan bulunmakta.

Mezun olduktan sonra çalışabileceğiniz alanlar;

  • 3D Environment Modeler
  • Technical Artist
  • Materials Artist
  • Game Designer
  • Balance Designer
  • Level Designer
  • Systems Designer
  • Gameplay Programmer
  • Systems Programmer
  • Tools Programmer
  • UX Designer
  • UI Designer
  • Monetization Designer

İleri Seviye Oyun Programlama Eğitimi – Diploma In Advanced Game Technology

Oyun programlamla; bilgisayar, telefon ve tüm dijital ürünlerde kullanıcıların etkisleşime girerek oynadığı oyunları yazan, oyun yazılımları kullanan programlama uzmanlarının gerçekleştirdiği teknik çalışmadır. Oyun yazılımı üzerine uzmanlaşan programcılar, tasarım ve senaryo ekipleri ile birlikte çalışarak tasarlanan oyunu yazılım dili kullanarak gerçekleştirirler.

Son yıllarda yazılım piyasasının en fazla kazanan uzmanları oyun sektöründe çalışmaktadır. Diğer alanlardaki yazılım sistemlerinden farklı olarak oyun tasarımı üzerine programlama yapmak ve kod yazmak çok daha detaylı ve hatasız yürümesi gereken ince bir çalışmayı gerektirir.

Langara College içerisinde Kanada’nın ve dünyanın en iyi oyun yazılımcıları eğitim veriyor. Kariyerlerini oyun programcısı olarak ilerletmek isteyen yazılımcılar ya da yeni girişimciler için interaktif, etkileşimli simülasyonlar üzerine çok detaylı bir yazılım öğretisi alıyorlar. Centre for Entertaintment Arts içinde oyun programları endüstrisinin tüm pazarını ve sistemini anlayarak bir uzman olarak mezun olmanız sağlanıyor.

Langara – Centre of Entertainment Arts’da Gerçekleştirilecek projeler piyasada çalışan eğitmenlerin aldığı ve kendi teslim etmesi gereken işlerden de oluşuyor. Bu sayede öğrenciler piyasada istenen ve beklenen işleri daha mezuniyet aşaması gelmeden staj olarak yapmış, deneyim kazanmış oluyor.

Öğrenciler eğitimleri boyunca Unity ve Unreal motorları ile ilgili her şeyi öğrenir.  Game logic, AI davranışları, genel oyun akışı gibi tüm çerçevelere hakim olurlar. Unreal ve Unity ile çeşitli eşyalar yaratma, render pipeline öğrenimi, plugin geliştirme yazılımları gibi tüm konularda uzmanlaşırlar. C#, C++, and Python kullanarak oyun programlamayı, motoru genişletmeyi, pluginler oluşturmayı öğrenirler. Bunun yanında real-time networking çözümleri üzerinde uzmanlaşırlar. Asynchronous networking çözümleri ve backend data servisleri üzerine tüm detayları öğrenirler. Temelden kullanılabilir hale gelene kadar bir oyun motoru yazarlar. Pc, konsol, mobil ve xr platformları için takım çalışmaları yaparak oyunlar yazarlar.

Mezun olduktan sonra çalışabileceğiniz alanlar;

  • Oyun programcısı
  • tools programmer
  • yapay zeka davranış programcısı
  • engine programmer
  • build engineer
  • shader-rendering programmer
  • network programmer
  • ui programmer
  • vr programemr
  • ar programmer

İleri Seviye Görsel Efekt Eğitimi VFX – Diploma In Advanced Visual Effects (Vfx)

Görsel efektler artık günümüzde tüm teknolojilerin olmazsa olmazı. En basit reklam ve tanıtım filminden büyük sinema filmleri ve oyunlara kadar her alanda onbinlerce iş imkanı sizleri bekliyor. Normalde gidilemeyecek yerlere gidiyoruz, ateş, su ve daha bir çok mekansal görüntüye hayat veriyoruz. Yeşil ekran teknolojileri ile olmayan alanlarda filmler çekiyoruz, CG modelleme ve animasyonlar sayesinde yoku var etmek artık mümkün oluyor. Eski zamanlarda her şey el imkanı ile üretilip çekilmeye çalışılırken, limitlere takılırken şimdi tüm endüstri hayal ettiği her şeyi gerçekleştiriyor halde. Bunu da görsel efektlere borçluyuz.

Bu çok geniş ve büyük alanda yaşanan gelişmeler, çalışan ihtiyacını da arttırdı. İleri seviye görsel efekt eğitimi ile -The Advanced Visual Effects (VFX)- Langara – Center of Entertainment Arts üniversitesi Kanada’da diğer tüm kurumların önüne geçmiş durumda. Program size film ve oyun endüstrilerinde iş imkanı yaratıyor. Görsel efektlerin tekniklerinin tümüne hakim bir şekilde mezun oluyorsunuz. Yönetmenin yanında yer alarak çalışmaya uygun çekimler, tasarımlar, 3d tüm modellerin tasarımları ve çekim sonrası aşamalarda yer alıyorsunuz. Mezuniyetinizle birlikte neredeyse hiç iş aramadan kendinize yer bulabileceğiniz bir sektör sizi bekliyor.

Mezun olduktan sonra çalışabileceğiniz alanlar;

  • FX Artist
  • Compositor
  • Modeler
  • Lighter
  • Texture Artist
  • Matchmove Artist
  • 3D Generalist

Center of Entertainment Arts Eğitmenleri

CEA’nın bünyesinde eğitim veren bazı eğitmenlerin profillerini bu bağlantıdan inceleyebilir, sektör çalışmalarını isimleri imdb.com üzerinden aratarak bulabilirsiniz.

ARMANDO TROISINarrative Director, Ubisoft 

Armando is a lifelong gamer and passionate storyteller. For over a decade, Armando has directed design for famed studio Quantic Dream; innovated on interactive cinematic for Mass Effect; guided the story of Master Chief’s return for Halo 4; built new worlds for Microsoft Game Studios, managed the universe lore for Gears of War, and directed the war stories for Battlefield V. Armando is currently working as Narrative Director for Ubisoft.

CHRIS WRENProducer, Electronic Arts, and Chair of the XDS Advisory Committee

Chris is a 16-year veteran of Electronic Arts, beginning his tenure as a Development Director for Sports and Action titles. Chris is a member of EA’s XDI team, supporting the external development needs of the organization. Chris acts as Chair for the XDS Advisory Committee which ensures excellence in the delivery of the internationally acclaimed XDS event. Chris held a board position with ACM SIGGRAPH Vancouver and high profile schools in creative arts. Chris delivered sessions at games industry events in the UK, United Arab Emirates, Brazil and Colombia.

GREG BERRIDGEHead of Training, Sony Imageworks

Greg a proven studio trainer, in his 7 years in the studio environment and 20 years in post-secondary education, he has developed a deep knowledge of the workflows and procedures used in today’s computer graphics industry and motion picture environment. Free time without Langara – Centre of Entertainment Arts Greg has been leading the training and development for key Hollywood studios such as Digital Domain and Sony Imageworks for many years and is credited on numerous titles including Mulan, Spiderman, Iron Man 3, and Enders Game.

JAN PHILIP CRAMERHead of Animation, Digital Domain

Phil packed impressive credits into his 11-year career. Starting as a Character Animator at Sony Imageworks in 2005, he contributed to Ghost Rider and Spider-Man 3. After a stint at Weta Digital as an Animation Lead, Phil joined Digital Domain in 2010 as Animation Director. Phil led animation for several blockbuster feature films including Jack the Giant Slayer, Ender’s Game, X-Men: Days of Future Past, Pixels, Independence Day: Resurgence, Deadpool and Spider-Man: Homecoming. Phil oversaw multiple sequences featuring the character Thanos for Marvel Studios’ Avengers: Infinity War and Endgame. Since 2014, Phil has overseen Digital Domain’s Animation Department as Head of Animation, while continuing his work as an Animation Director. For this work, he was awarded “Outstanding Animated Character,” by the 2019 VES. Phil is a member of the Academy of Motion Picture Arts and Sciences and the Visual Effects Society. He holds a B.F.A Degree from the Academy of Art University in San Francisco, which recognized him with its Emerging Artist Alumni Award in 2011.

LISA SEPP-WILSONExecutive VFX Producer

Lisa is the Global Managing Director of Technicolor Mr. X VFX. Lisa is a seasoned VFX industry professional, having founded and run Anthem Visual Effects in Vancouver as the company’s CFO. More recently Lisa was the Head of VFX Production for Legend 3D|VR|VFX. She is also a Member of the Board of the Visual Effects Society and an active member of Women in Film – Toronto.

MARK THERIAULTVisual Effects Supervisor, Tangent Animation

Mark is a Visual Effects Supervisor and Visual Development Artist. He is currently working at Tangent Animation helping to build a future Netflix Animated Miniseries. With over 15 years of experience in Video Game Cinematics, Visual Effects, Feature Animation, and Commercial Design he is working to push the idea that there is a design to tell a story in an efficient way. Having spent time at Dreamworks Animation, Blur Studios, ILM, Image Engine, and Animal Logic, Mark brings with him the understanding of how to develop ideas in large to small studios.

MATT LEONARDTechnical Trainer, Industrial Light & Magic

Matt has been in the VFX industry since 1992. He has worked on a mixture of projects for Broadcast, Shot Films, and Feature Films including Red Dwarf, I Love Sarah Jane, Game of Thrones, Lost in Space, Godzilla, Batman vs. Superman: Dawn of Justice and The Finest Hours. Over the last decade, he has specialized in training VFX artists and is considered one of the top trainers in the world. He is a member of the Visual Effects Society and is on the Vancouver Section Board.

MOHSEN MOUSAVIEmmy Award-winning VFX Supervisor, Scanline VFX

Mohsen began his visual effects career more than 15 years ago. He worked at Pixomondo on films such as Ninja Assassin, 2012, Hugo and Red Tails. He then joined Scanline VFX and worked on 300: Rise of an Empire, Pompeii, San Andreas, and Independence Day: Resurgence. Most recently he worked on The Meg and the final season of Game of Thrones. Mohsen has won a Canadian Screen Award for his Visual Effects work on Pompeii and an Emmy Award for his incredible work on Game of Thrones. Mohsen is a member of the Academy of Motion Picture Arts and Sciences.

TARA KEMESStudio Manager, Cinesite

Tara started her industry career at Mainframe. She honed her leadership skills working as recruitment manager in the video game industry for Canada’s Relic Entertainment and Nexon, among others. She rejoined the new Rainmaker Entertainment in 2009 to build the team for its first animated feature film, Escape from Planet Earth. Until 2017, Tara continued her career progression with Rainmaker, successfully taking on the new role of VP, Culture & Talent and spearheading the company’s commitment to a strong workplace community and the development and expansion of its creative and technical teams. She has continued to demonstrate her passion for nurturing talent throughout her professional career by teaching post secondary creative arts classes at high profile schools like Langara – Centre of Entertainment Arts

THOMAS SCHELESNYEmmy Award-winning VFX Supervisor, Image Engine

Thomas has worked on more than 20 feature films, 12 television projects and countless commercials. He also worked as a VFX supervisor at Scanline, during which time he won HPA, VES, and Emmy Awards for his work on Game of Thrones. Thomas brings his multidisciplinary skillsets — from animation, storyboarding, writing, editing, production planning, location plate photography to bidding, team-building, and management.

Langara – Centre for Entertainment Arts

Bu yazıyı değerlendirin.

Oylamak için bir yıldızın üzerine basınız